Poročilo iz svetovne konference na Tajskem


Na 76. svetovni konferenci OMEP, ki je potekala med 15. in 19. julijem 2024 v Bangkoku, je Vrtec pri OŠ Kungota uspešno zastopal Slovenijo s projektom "Trajnostni safari za malčke". Ta projekt, predstavljen v sekciji za predšolsko vzgojo in izobraževanje za trajnostni svet, poudarja pomen preučevanja lokalnega okolja za celostni razvoj otrok.
Projekt temelji na raziskovanju narave in okolja skozi igro in gibanje na prostem. Otroci na "trajnostnem safariju" raziskujejo živalski in rastlinski svet v okolici vrtca, kar jim omogoča pridobivanje novih znanj in spretnosti. S tem se spodbuja njihova radovednost, kreativnost in socialne veščine. Poleg otrok so v projekt vključeni tudi starši, ki skupaj z njimi ustvarjajo pripomočke iz nestrukturiranih materialov in aktivno sodelujejo pri igri. Ta sodelovalni pristop krepi družinske vezi in spodbuja medsebojno razumevanje in spoštovanje.
Aktivnosti projekta otrokom pomagajo razvijati koncentracijo, reševanje problemov, vztrajnost ter spoštovanje narave in dela drugih. Zdenka Keuc, ravnateljica Vrtec pri OŠ Kungota, v članku za Večer pravi: "Kolegi iz tujine so na konferenci pozitivno ocenili tovrstno sodelovanje med starši in vrtcem ter poudarili njegovo pomembnost za otrokov razvoj. Projekt je tudi pokazal razlike v pedagoških pristopih med različnimi kulturami, saj v azijskih državah pogosto dajejo večji poudarek na akademski odličnosti, medtem ko se v slovenskem kontekstu več pozornosti namenja razvoju socialno-čustvenih veščin."
Delegacija je med obiskom v Bangkoku obiskala tudi zasebni vrtec Taparak, kjer se dela po principih Montessori pedagogike. Primerjava med slovenskimi in tujimi vrtci je pokazala visoko stopnjo organiziranosti in kakovostnih storitev v Sloveniji, vendar pa je izpostavila tudi potrebo po prilagoditvah, ki bi omogočile hitrejše odzivanje na spreminjajoče se zahteve sodobne družbe.
Zdenka Keuc je mnenja, da ima OMEP Slovenija ključno vlogo pri izboljšanju predšolske vzgoje s spodbujanjem sodelovanja med posamezniki, ekipami in mednarodnim okoljem. Med drugim pa ugotavlja, da reflektivni praktiki potrebujejo podporna okolja, ki omogočajo kritično refleksijo in spremembe, kar lahko vodi do vzpostavitve novega kompetenčnega sistema v predšolskem izobraževanju.
Konferenca je poudarila tudi pomen zgodnjega razvoja, varstva in izobraževanja za doseganje ambicioznih ciljev tako na lokalni kot svetovni ravni.
Projekt "Trajnostni safari za malčke" je odličen primer, kako lahko inovativni pedagoški pristopi in mednarodno sodelovanje prispevajo k izboljšanju kakovosti predšolske vzgoje ter trajnostnemu razvoju, hkrati pa krepijo zavedanje o pomembnosti narave in okolja pri otrocih že od malih nog.
Poročilo iz svetovne konference
Združenje OMEP Slovenija
© Združenje OMEP Slovenija

